Gmail’de Yeni Dönem

1,2 milyar kullanıcısı olan ücretsiz eposta hizmeti Gmail’in, e-postaları tarayıp, içeriklerine dayalı reklam göstermesi sıkça dile getirilen bir şikayet. Google, Gmail’in kurumsal sürümü olan G Suite’de e-postaları taramayı bir süre önce durdurmuştu. Firma artık herkese yönelik Gmail’de de epostalarınızı taramayacak ve bu yeni kural, önümüzdeki aylarda geçerli hale gelecek. Bununla birlikte Google sizin hareketlerinizi başka yerlerde, daha doğrusu Gmail dışındaki her yerde izlemeyi sürdürecek. Böylece Gmail’deki reklamlar, eskisinden de isabetli hale gelebilecek. Yani Google’ın yapay zekasından kurtulduğunuzu düşünmeyin. Firma, YouTube’da yaptıklarınızı, tıkladığınız reklamları, bağlı Google cihazlarınızın konumlarını ve aramalarınızı değerlendirerek size özel reklamlar göstermeye devam edecek. Tabi bunları yapan tek firma Google değil. Facebook ve Apple gibi firmaların da benzer uygulamaları var.

Önceki Yazı Siber saldırının yeni adı Petya
Sonraki Yazı "Google’a cezadan bize ne... demeyin"

Benzer Yazılar

Sektör Toplantı ve Haberleri

Samsung Deneyim Mağazası’nı İstanbul’da açtı

Samsung, yeni bir mağazacılık yaklaşımı ile tasarladığı Deneyim Mağazası’nın dünyadaki ilk örneğini 3 Haziran Cumartesi İstanbul’da açıyor. Mobil ürünlere adanmış Türkiye’deki en büyük mağaza niteliği taşıyan Samsung Deneyim Mağazası, Emaar