E-koruma.net Genel Müdür Yardımcısı Esra Topal “Haberini sildirmek isteyenler daha çok tanınmış kişiler ve markalar”

Değerli Okurlar,

Üç Soru Üç Cevap köşesinin bu ay ki konusu “internetten haber sildirme”. Malumunuz İnternet, günümüzde birçok insanın günlük hayatının bir parçası olarak yoğun bir şekilde kullanılıyor. 

Sosyal medya uygulamaları sayesinde insanlar sürekli sosyal etkileşim içerisinde ve internet hayatımızın olmazsa olmazlarından.

Son zamanlarda internet aracılığıyla yapılan kişilik hakları ihlalleri, online itibar zedelenmesi konuları ön planda.  İnternet yoluyla yapılan ihlallerin bir kısmı haber şeklinde bir kısmı ise fotoğraf ve video ile ihlal olarak gerçekleşmekte. Peki, bunları önlemek mümkün mü? Evet. Mümkün.

Kişilik haklarının ihlal edilmesi nedeniyle başvurulması gereken işlemlerden biri internetten haber kaldırma işlemi. İnternetten haber kaldırma işlemi içeriğin niteliğine göre internetten fotoğraf kaldırma veya internetten video kaldırma şeklinde yapılıyor.

Daha çok ünlülerin başvurduğu internetten haber sildirme konusunu merak ettik ve sorularımızı işin uzmanı E-koruma.net Genel Müdür Yardımcısı Esra Topal’a sorduk.

E-koruma.net, istenmeyen haberlerin kaldırılması konusunda markalara ve kişilere hizmet veriyor.

E-Koruma.net şirketi dünyanın önde gelen arama motorları, sosyal ağlar ve dosya paylaşım sitelerinde yer alan istenmeyen içeriklerin kaldırılmasında danışanlarına yardımcı oluyor.

İnternetten haberlerini sildirme konusunda çok talep alıyor musunuz? 

-Haberlerini sildirmek isteyen firmalar ile alakalı her sektörden talepler alıyoruz. Sektör ayrımı yapacak olursak hizmet sektörü ve yapım şirketleri diğer sektörlere göre biraz daha fazla diyebiliriz. Özellikle kurumsal markalar hem rakipleri hem de kullanıcıları tarafından dijital dünyada çeşitli saldırılara uğrayabiliyor.

Marka değerini korumak isteyen ve müşteri ilişkilerini ön plana çıkartan şirketler ile sürekli iletişim halindeyiz.

 

-Haberlerini sildirmek isteyenlerin sosyolojik profilini genellemek istersek ne tür bir tablo ortaya çıkar?

-Haber sildirme konusunda dijital ağırlıklı olduğu için daha çok tanınmış kişiler ve markalar tarafından talepler geliyor. Profillere baktığımızda mankenler, oyuncular ve büyük markalar başı çekiyor diyebiliriz. Özellikle daha önceki yaşantısından farklı bir yaşantıya geçen, farklı konularda çalışmaya başlayan kişiler geçmişteki yaşantısının izlerini silerek yeni bir marka algısı oluşturmak istiyor. Bunun yanı sıra markalara yapılan saldırılarda asılsız haberler veya karalama kampanyaları sürekli karşımıza çıkan durumlar arasında bulunuyor.

Gelecekte haberleri sildirme trendi yükselecek mi? Ünlülerin zaman zaman bu iş için ne kadar harcama yaptıklarını okuyoruz. Rakamsal olarak bu işin maliyeti nedir?

-İnternet kullanımının artması ile birlikte haber sildirme trendi her geçen gün hızla artmaya devam edecek diyebiliriz. Artık kişi ve kurumlar hakkında internetteki yorumlarını görmeden ürün tercih etmiyor ve iş görüşmelerine dahi gidilmez hale geldi. Hatta İnsan Kaynakları uzmanları bile ilk önce dijital alandaki varlıklarını kontrol ederek analizler yapmaya çalışıyor. Asılsız haberlerin marka değerine olan etkisi çok büyük. Artık karşınızda internetten duygusal bağ kurmak zorunda kaldığınız bir hedef kitle bulunuyor. Olumlu bir durumu üç kişi ile paylaşırken olumsuz olan bir haberi en az yedi arkadaşımıza anlatıyoruz. Bu da kötü haberlerin daha hızlı yayılmasında büyük örnek taşımakta. Özellikle markalar hakkında çıkan olumsuz haberlerin arama motorlarında ilk sırada çıkmış olması müşterinizin sizi direk olarak terk edeceği anlamına gelmekte. Bu konu ile alakalı markalar yılda 3 bin ila 5 bin arası tüketiciyi kaybettiklerini yaptıkları memnuniyet anketleri sonucunda saptayabiliyorlar. Maliyet konusunda ise yapılan işlemlere göre bir fiyat politikamız var. 350 TL’den başlayan fiyatlarımız işlem boyutuna göre değişkenlikler gösteriyor.

Kişi veya kurumların tarafımıza başvuruda bulundukları takdirde kaldırılmasını istedikleri içerikler öncelikle kapsamlı bir araştırmadan geçiyor. Hukuk ve bilişim departmanımız tarafından gelen bilgiler doğrultusunda bütçe bilgisini ortaya çıkarıyoruz.

 

Önceki Teknolojinin altın kuşağı ‘Z’ Takip ettiği ilk mecra ise televizyon
Sonraki Vodafone Türkiye, Nisan-Eylül 2017 arası dönemi kapsayan 2017-18 ilk yarıyıl sonuçlarını açıkladı

Benzer Yazılar

Serbest Kürsü 0 Comments

Minyatip Söyleşisi

“Evinizden hiç çıkmadan internette hoşunuza giden bir ayakkabıyı yazıcıda basabileceksiniz” 168

Serbest Kürsü

Kimse oyunumuzu Türk olduğu için oynamıyor!

Değerli Okurlar, Üç Soru Üç Cevap köşesinin bu ay ki konukları Türkiye’nin zeki, yetenekli genç girişimcilerinden APPS ekibi. 222

Serbest Kürsü 0 Comments

Sedef Özkan ile “Aynı Yaprakta Olmak”

Değerli Okurlar, Üç Soru Üç Cevap köşesinin bu ay ki konuğu ile tanıştırmak istiyorum sizleri. 166