Gmail’de Yeni Dönem
1,2 milyar kullanıcısı olan ücretsiz eposta hizmeti Gmail’in, e-postaları tarayıp, içeriklerine dayalı reklam göstermesi sıkça dile getirilen bir şikayet. Google, Gmail’in kurumsal sürümü olan G Suite’de e-postaları taramayı bir süre önce durdurmuştu. Firma artık herkese yönelik Gmail’de de epostalarınızı taramayacak ve bu yeni kural, önümüzdeki aylarda geçerli hale gelecek. Bununla birlikte Google sizin hareketlerinizi başka yerlerde, daha doğrusu Gmail dışındaki her yerde izlemeyi sürdürecek. Böylece Gmail’deki reklamlar, eskisinden de isabetli hale gelebilecek. Yani Google’ın yapay zekasından kurtulduğunuzu düşünmeyin. Firma, YouTube’da yaptıklarınızı, tıkladığınız reklamları, bağlı Google cihazlarınızın konumlarını ve aramalarınızı değerlendirerek size özel reklamlar göstermeye devam edecek. Tabi bunları yapan tek firma Google değil. Facebook ve Apple gibi firmaların da benzer uygulamaları var.
Benzer Yazılar
2017 1. Çeyrek Pazar Verileri Raporu Yayınlandı
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Ömer Fatih Sayan, BTK tarafından hazırlanan 2017 yılının ilk çeyreğine ilişkin “Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü 3 Aylık Pazar Verileri Raporu” hakkında değerlendirmelerde bulundu.
e-Adalet alanında yürütülen faaliyetler e-Devlet dönüşümünün öncülüğünü yaptı
Başkent senin, karar senin’ sesleri yeni bir sayısal dönüşümün habercisi 9
“Videonu ÇEK-GÖNDER Yarışması” sonuçlandı
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından düzenlenen “İnternettesin Güvende misin” temalı Videonu Çek-Gönder Yarışması sonuçları açıklandı. Yarışmada dereceye girenlere BTK ev sahipliğinde gerçekleştirilen Güvenli İnternet Günü etkinliği ve Güvenli İnternet